W dniu 18.09.2023 r. gmina Wojciechów złożyła wniosek na realizację zadania pn. „Wymiana oświetlenia w gminie Wojciechów”. Głównym celem projektu jest ochrona środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie tzw. niskiej emisji na terenie Gminy Wojciechów. Cel główny zostanie zrealizowany poprzez podjęcie działań koncentrujących się na obniżeniu szkodliwej emisji CO2 na obszarze Gminy Wojciechów, zmierzających do poprawy efektywności energetycznej poprzez wymianę 400 opraw oświetlenia zewnętrznego. Realizacja projektu pozwoli również zwiększyć bezpieczeństwo na drogach w gminie. W wyniku realizacji celu nastąpi: (1) zwiększenie atrakcyjności turystycznej i walorów przyrodniczych gminy poprzez ograniczenie emisji zanieczyszczeń, (2) unowocześnienie i zwiększenie konkurencyjności regionu, (3) zwiększenie efektywności energetycznej oświetlenia zewnętrznego, (4) poprawa jakości życia mieszkańców gminy.
Przewidywany okres realizacji inwestycji: do 12 miesięcy. Przewidywany termin zakończenia inwestycji: 30.12.2024 r. Przewidywana wartość inwestycji(w PLN): 760.000,00 zł. Deklarowana kwota udziału własnego (w PLN): 152.000,00 zł. Procentowy udział własny wnioskodawcy w realizacji inwestycji: 20,00%.
Kwota wnioskowanych środków (w PLN): 608.000,00 zł.
Dzisiaj, tj. 4.12.2023 r. Gmina Wojciechów otrzymała potwierdzenie finansowania tej inwestycji w ramach Rządowego Funduszu.