Szanowni Państwo,
W imieniu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej serdecznie zapraszamy do udziału w BEZPŁATNYCH SZKOLENIACH w ramach projektu pn. AKADEMIA DOSTĘPNOŚCI, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem głównym projektu to podniesienie wiedzy w zakresie dostępności przestrzeni i budynków dla osób z niepełnosprawnościami, w tym projektowania uniwersalnego.
Grupa docelowa:
Uczestnicy procesów planowania przestrzennego i procesu inwestycyjno-budowlanego, posiadających dyplom ukończenia studiów II stopnia, m.in.:
• architekci, w tym architekci wnętrz i krajobrazu,
• inżynierowie budownictwa,
• urbaniści,
• pracownicy administracji publicznej zajmujący się procesem inwestycyjno-budowlanym lub planowaniem przestrzennym i zagospodarowaniem przestrzennym.
Realizacja i tematyka szkoleniowa:
Moduł I
Zdalnie, w czasie rzeczywistym, 8 godzin dydaktycznych (2 spotkania po 4 godz.) prowadzone w parach trenerskich.
Minimalna tematyka: Projektowanie uniwersalne i dostępność przestrzeni i budynków dla osób
ze szczególnymi potrzebami w tym osób z niepełnosprawnościami.
Moduł II
Stacjonarnie, 12 godzin dydaktycznych (2 spotkania po 6 godz.) prowadzone przez trenera oraz osobę z niepełnosprawnością.
Dla uczestników projektu zapewniony będzie catering oraz opcjonalny nocleg i kolacja (przy spełnieniu kryteriów).
Minimalna tematyka:
- symulowanie i doświadczanie różnych form niepełnosprawności w terenie i budynku
w kontekście napotykanych barier i trudności (z wykorzystaniem symulatorów),
- skuteczna komunikacja z inwestorami nt. potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami,
- komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami,
- analiza przykładowego projektu pod kątem dostępności,
- mini-audyt dostępności
Aby zapisać się do udziału w projekcie:
Należy wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy: https://akademiadostepnosci.
Szczegółowe informację znajdą Państwo na stronie projektowej: https://akademiadostepnosci.