W przyszłym roku w ramach funduszu sołeckiego do rozdysponowania jest około 486 tysięcy złotych, czyli o prawie 53 tysiące więcej niż w 2020.
Podział pieniędzy na poszczególne sołectwa jest obliczany na podstawie algorytmu, który uwzględnia m.in. liczbę mieszkańców. W gminie Wojciechów kwoty te wahają się od prawie 37 tysięcy złotych dla sołectwa Miłocin do około 12,5 tysiąca dla sołectwa Nowy Gaj.
Fundusz sołecki to bardzo popularna forma wsparcia inicjatyw lokalnych w gminie Wojciechów. Do tej pory mieszkańcy najchętniej wykorzystywali pieniądze, m.in. na zakup materiałów do utwardzania dróg, doposażenie świetlic i remiz oraz zakup pomocy dydaktycznych i remonty szkół.
O tym jak wykorzystać fundusz w przyszłym roku jako pierwsi zadecydują mieszkańcy Sołectwa Wojciechów, którzy spotkają się we wtorek 8 września o 18.00 w remizie miejscowej OSP. Dwa dni później takie zebranie z udziałem mieszkańców sołectwa Palikije Pierwsze odbędzie się o 18.00 w remizie strażackiej w Palikijach, a w piątek 11 września, także o 18.00 w siedzibie OSP decyzje będą podejmować mieszkańcy sołectwa Stasin. Na sobotę 12 września są planowane dwa zebrania w OSP w Szczuczkach. Pierwsze o 17.00 dla sołectwa Szczuczki VI Kolonia, a dwie godziny później z udziałem mieszkańców Sołectwa Szczuczki.
Kolejne zebrania sołeckie będą organizowane do 29 września, a pełny harmonogram jest dostępny na stronie:
www.wojciechow.pl.
We wnioskach o podziale pieniędzy z funduszu sołeckiego mogą się znaleźć wyłącznie przedsięwzięcia, które są zadaniami własnymi gminy.
Samorządy mogą, ale nie muszą wydzielać takich środków w swoim budżetach. Te, które zdecydują się na takie rozwiązanie, mogą liczyć na zwrot części nakładów z budżetu państwa.
Listy zadań, które miałyby być sfinansowane z funduszu sołeckiego powinny być złożone do 30 września, tak by mogły się znaleźć w projekcie budżetu gminy na przyszły rok.